Verkooptraining voor opticiens:
Briladvies in 4 stappen
Wil je leren hoe je woorden geeft aan je intuïtieve briladviezen? Wil je sneller tot een goed onderbouwd briladvies komen? Wil je je onderscheiden van andere optiekzaken? Doe je voordeel met de verrassende werkwijze en technieken van de Brillenstylist. In deze verkooptraining voor opticiens leer je het gezicht van je klant te scannen en te vertalen naar een 4-stappen briladvies. De methode is effectief en efficiënt voor zowel modische als technische opticiens.
Brillenstylist Marije Gerdes behandelt alleen onderwerpen die tijdens je opleiding tot opticien niet aan de orde zijn geweest. Terwijl ze heel belangrijk zijn om je klanten goed van dienst te zijn.
Zo werkt het briladvies in
4 stappen
Elke klant is uniek. En elke klant wil weten: “Welke bril past bij mij? Welke bril past bij mijn gezicht?” Als ervaren opticien zie je dat vrijwel meteen. Maar zonder professionele onderbouwing kan het lang duren voordat je de klant hebt overtuigd. Kun jij het je veroorloven om 2 uur met een klant bezig te zijn? Dat kan sneller en praktischer!
In deze training voor opticiens leer je om met een open blik naar je klant te kijken en datgene wat je ziet, te vertalen naar een passende bril. Je scant het gezicht van je klant in 4 stappen, kijkend naar contrast, kleur, persoonlijke kenmerken, vormen & lijnen. Deze informatie combineer je met een gedegen anamnese. Daarmee kun je in korte tijd tot een goed onderbouwd briladvies komen dat je klant direct overtuigt. Hij of zij ervaart zelf waarom een bril mooi of minder mooi staat.
Dit leer je wel bij de Brillenstylist:
Dit leer je niet bij de Brillenstylist:
Wat heb je aan de training
‘Briladvies in 4 stappen’?
Het is een verkooptraining voor opticiens. Toch is de vraag eigenlijk: wat hebben je klanten eraan? Want jij bent de expert, maar het gaat niet om jou. Het gaat om je klanten. Grijp elke kans aan om je kennis in te zetten als verkooptool. Deel je kennis en verras je klanten.
De verkooptraining ‘Briladvies in 4 stappen’ geeft je handvatten en een gestructureerde methode om je klanten goed onderbouwde adviezen en volop persoonlijke aandacht te geven. Met deze informatie en de Stylingbox heb je alles in huis om je te onderscheiden van de andere optiekzaken.
Deze training voor opticiens is één grote inspiratiesessie. Een veel gehoorde reactie van ervaren opticiens is: “Ik ontdek veel waarvan ik dacht dat ik het al wist”. Je leert op een nieuwe manier kijken naar je vak.
Praktische informatie over de verkooptraining voor opticiens
Tijdens deze tweedaagse verkooptraining leer je alles wat je niet hebt geleerd tijdens je opleiding tot opticien. Je leert woorden geven aan wat je al wist door je ervaring als opticien. Theorie en praktijk wisselen elkaar af. De training is geschikt voor zowel de technische als de mode- / trendgerichte opticien. Alle informatie die je krijgt, kun je de volgende dag meteen toepassen.
Na de eerste dag krijg je opdrachten mee, waarmee je thuis en in de winkel aan de slag kunt. Ongeveer een maand later volgt de tweede trainingsdag. Dan bespreken we de opdrachten en de praktijk: hoe ging het? Wat werkte goed? En welke onderdelen verdienen extra aandacht? We gebruiken al je vragen om je nieuwe kennis verder te verdiepen en de puntjes op de i te zetten.
De Brillenstylist is opticien,
net als jij
Marije Gerdes is behalve stylist ook opticien en contactlensspecialist. Naast de vormen, kleuren en lijnen neemt zij de technische aspecten van de bril mee. Hoe staan de ogen in de bril? Hoe zit het met de sterkte en dikte van de glazen? Kortom, de Brillenstylist spreekt dezelfde taal als jij.
Tip: Stylingdag met de Brillenstylist
Met een Stylingdag kun je je kennis en kunde als opticien verrijken met inzichten en inspiratie op het gebied van styling. Zo’n dag draait in alle opzichten om de klanten. Stylingdagen zijn bedoeld om je klanten op een verrassende manier te adviseren. Nog geen Stylingdag gehad?